سئو و تولید محتوا دو رکن اساسی و غیر قابل حذف در روند بازاریابی‌های نوین هستند، اغلب هر دوی این عبارات را جزوی از دیجیتال مارکتینگ می‌دانند اما جایگاه این دو آنچنان تثبیت شده که هر یک برای خود نیاز به تخصص و کسب تجربیات و دانش‌های فراوان دارد. از مهمترین دغدغه‌های تولید کننده‌های محتوا نشانه گیری است، اینکه برای مخاطب تولید محتوا کنیم یا برای کسب رتبه گوگل! من علی پوربافرانی به همراه شهرام رهبری عزیز این گفتگوی زنده را به موضوع تولید محتوا برای گوگل یا مخاطب اختصاص دادیم و از حواشی، قوانین نانوشته و موضوعات مرتبط با این موضوع گفتیم، با ما همراه باشید.

لایو «تولیدمحتوا برای محاطب یا گوگل» در تاریخ دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ راس ساعت ۲۳ شب در اینستاگرام برگزار شد و در انتهای این متن قرار گرفت، سوالی داشتید در قسمت دیدگاه با من در میان بگذارید! برای مشاهده ویدیو باید VPN را روشن نگه دارید، ویدیو در کانال یوتیوب محتواتراپی بارگذاری شده است. 😎

فایل صوتی این گفتگو رو در کانال تلگرام محتواتراپی خواهید یافت. در ادامه این متن خلاصه‌ای از این گفتگو را با هم مرور خواهیم کرد.


تولید محتوا برای گوگل یا مخاطب

تولید محتوا برای گوگل و با هدف کسب رتبه نیاز به رعایت شرایط و و ضوابط خاصی است و اگر درگیر تولید محتوای سئو شده باشید می‌دانید که رعایت این قوانین دست و پا گیر شما را از مخاطب اصلیتان دور می‌کند. اگر در این‌ام خبره باشید خوب میدانید که راه‌های میانبری برای رعایت و رفع این مشکل وجود دارد و درک و فهم آنها نیاز به تجربه، صبر و البته شرایط تست دارد!

من و شهرام عزیز در این رابطه با هم گفتگو کردیم و عناوین و موارد زیر را با هم مرور کردیم…

  • سختی‌های کار وبمسترینگ
  • تولید محتوا را از کجا شروع کنیم؟
  • تولید محتوا برای گوگل یا مخاطب؟
  • تیتر نویسی بهتر و بهینه‌تر چگونه است!
  • در صفحات بلاگمان چه نکاتی را رعایت کنیم تا کسب جایگاه برای ما ساده‌تر شود.
  • لینک دهی مفید است یا خیر!
  • با بروز رسانی‌های گوگل چه کنیم؟
  • پاراگراف اول یا Opening خوب چه ویژگی‌هایی دارد!
  • افزونه یوست را جدی بگیریم یا خیر!
  • و…