ساعت‌ها به روش ارائه و ایده‌ی محتوا فکر میکنی و برای اجرایش وسواس و انرژی بسیار صرف می‌کنی تا به لحظه انتشار برسی و دکمه آبی انتشار را فشار دهی!!! متاسفانه هنوز از لذت انتشار محتوا چیزی نگذشته که متوجه می‌شود توسط فرد یا پیج دیگری کپی شده است… در ادامه این متن دستورالعملی نچندان تضمینی برای تسکین دردهای مرسوم محتواپیشه‌ها به شما ارائه خواهم کرد. اگر دیگران محتوای ما را کپی کردند، چه کنیم!

اگر دیگران محتوای ما را کپی کردند، چه کنیم!

رک و راست باید بگویم حجم درد این اتفاق برای تولیدکننده محتوا قابل تخمین نیست. البته وای به روزی که به این مورد حساس باشی و کارفرما هم شاکی که رقیب ما در صفحه‌اش محتوا را کپی کرده و لایک و کامنت بیشتری هم گرفته… :))

خوشبختانه یا متاسفانه کپی کردن محتوا توسط دیگران یک امر متداول و پیش پا افتاده است. خیلی از افراد، پیج‌ها و وبسایت‌ها بدون کسب اجازه و حتی یک لینک خشک و خالی اقدام به کپی کردن متن، لوگو، ویدیو، گرافیک و هر نوع محتوای تولیدی می‌کنند!

درد واقعی وقتیه که…

درد واقعی وقتی است که محتوای کپی شده نسبت به محتوای اصلی شما لایک بیشتری خورده و حتی کامنت بیشتری گرفته باشد!!!

البته اگر بخواهم منصفانه بگویم: درد هیچکدام با زمانی که صفحه کپی کننده رتبه‌ی بهتری در گوگل گرفته باشد و شما حتی در صفحه سوم هم نباشی قابل مقایسه نیست!!! در ادامه دستورالعمل ۵ تکه‌ای خودم تحت عنوان اگر دیگران محتوای ما را کپی کردند چه کنیم! را به شما تقدیم میکنم:

آرامش خودتون رو حفظ کنید!

یک پنجره پیدا کنید و با یک لیوان آب یا چای و در صورت وجود یک فنجان قهوه خودتون رو به دیدن منظره دعوت کنید…

دوست عزیز، بیرون رو نگاه کن! تو الان در ایرانی و کاری از دستت بر نمیاد! کسی هم نیست که ازت دفاع کند و صادقانه: هیچ حق و حقوقی بابت محتوای تولیدی‌ات نداری! پس زیاد سخت نگیر و سعی کن لذت ببری.

اجازه نده دیگران ناراحتی‌تو ببینن!

اجازه نده دیگران ناراحتی‌تو ببینن!

خوشبختانه شما در مسیر هستید!

بله درسته؛ شما در مسیر هستید و محتوای شما در حال دیده شدن است. با این جملات به خودتون آرامش و مسیر رو به جلوتون رو ادامه بدید. ابدا نباید کم بیارید! اگر کم بیارید بازنده شمایید و اگر ادامه بدید، بازنده کسی است که کپی کاری 🙂 کرده!

ابتکار عمل دست شماست!

بله درسته؛ احتمال اینکه فرد کپی کننده خسته بشه و دفعه بعد از شخص دیگه‌ای کپی کنه هست. اما احتمال اینکه شما دفعه بعد محتوایی بهتر تولید کنید به مراتب بیشتره!

امضای خودتون در محتواها رو جدی بگیرید!

منظور امضای گل درشت و بی‌تاثیر و بی‌مزه نیست. سعی کنید از برند و نام و تجربیات شخصی خودتون در بطن محتوا بگید تا هر کسی، هر کجا که محتوا را دید و خواند متوجه شود که این کار صاحب دارد…

جسورانه عمل کنید!

در جریان باشید که شخصی که محتوای شما را کپی میکند، این کار را با محتوای بقیه هم میکند! شما می‌توانید این اتفاق را یک فرصت دیده و برای کسب اعتبار بین مخاطب‌هایتان در فضای مجازی راجع به این موضوع حرف بزنید.

اگر خیلی حوصله دارید می‌توانید از صفحات کپی کننده عکس گرفته و بابت اینکه بدون اجازه این کار را انجام داده‌اند ، دلخوری خودتان را در صفحه خودتون ابراز کنید! سودی نداره اما شاید التیام بخش باشه…