تب راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی بعد از کرونا بالاترین سطح خودش را تجربه می‌کند. بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین در کنار ارائه محصولات با کیفیت سعی در کسب بازار بیشتر هستند و باید گفت یکی از بهترین ابزارها و روش بازاریابی در این حوزه تولید محتواست. من علی پوربافرانی به همراه پارسا کاکویی عزیز در یک گفتگوی زنده به موضوع تولید محتوا برای فروشگاه آنلاین پرداختیم و از دغدغه‌ها، دردسرها و موضوعات مرتبط با این موضوع گفتیم، با ما همراه باشید.

این لایو که در تاریخ دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ راس ساعت ۱۰:۳۰ شب در اینستاگرام برگزار شد و در انتهای این متن قرار گرفت، سوالی داشتید در قسمت دیدگاه با من در میان بگذارید! برای مشاهده ویدیو باید VPN را روشن نگه دارید، ویدیو در کانال یوتیوب محتواتراپی بارگذاری شده است. 😎

فایل صوتی این گفتگو رو در کانال تلگرام محتواتراپی خواهید یافت. در ادامه این متن خلاصه‌ای از این گفتگو را با هم مرور خواهیم کرد.

تولید محتوا در فروشگاه آنلاین

از مهمترین وجه تمایز‌های فروشگاه‌های آنلاین بحث تولید محتواست، تولید محتوایی که هدفمند، ارزش‌آفرین و در چهارچوب باشد. بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین به وبسایت‌های مثل ایمالز و ترب بسنده می‌کنند، اما بسیاری برای فروش بیشتر سرمایه‌گذاری کرده و برای تولید محتوا برنامه‌ریزی می‌کنند.

جالب است بدانید در حال حاضر حدود ۴۳۰۰ فروشگاه آنلاین دارای مجوز در وب فارسی فعال بوده و کاربران فارسی زبان می‌توانند بالای ۳.۵۰۰.۰۰۰ قلم کالا را آنلاین خرید کنند.

بیشتر بخوانید: لایو: گفتگو با علی واثقی، رونق کسب‌و‌کار آنلاین به روش ایمالز

گفتگو را با چرایی محتوا آغاز کردیم و به این مهم پرداختیم که آیا همه چیز محتواست؟ از الگوهای موجود بابت خلق محتوای با ارزش گفتیم.

  • مخاطب پادشاهی می‌کند و گاهی ملاک و معیار شناخت ارزش مخاطب هدف است.
  • نوع و بستر محتوا به صورت کامل باید با توجه به سلایق مخاطب طرح ریزی و پیاده سازی گردد.
  • چرا بازاریاب خوب، بازاریابی است که مشاوره می‌دهد؟
  • محتوای خوب محتوایی است که اولین هدفش ایجاد اعتماد در مخاطب باشد. اعتماد ارتباط می‌آورد و ارتباط است که سود به همراه دارد.
  • مشتری فقط از ما محصول نمی‌خرد، تجربه می‌خرد. ما مسئول ارائه تجربه خوب به مشتریان هستیم.
  • برای ایجاد وجه تمایز و فروش بهتر باید به فکر ایجاد تجربیات جدید برای مشتریان باشیم.
  • بررسی راه‌های شناخت مخاطب جهت تولید محتوا در فروشگاه آنلاین
  • تمرکز ما در تولید محتوا باید روی ایجاد ارزش در بستر محتوا باشد یا روی کلمات کلیدی؟
  • سیاست ما نسبت به صفحه محصول چگونه باشد؟ بر روی تولید محتوا تمرکز کنیم یا لینک سازی؟
  • دیدگاه و رویکرد ما نسبت به صفحات دسته بندی و برچسب چگونه باشد؟
  • بین عبارت‌های «خرید+نام محصول» یا «نام محصول» کدامیک رو به برای تمرکز انتخاب می‌کنیم؟
  • فعالیت و تولید محتوا برای فروشگاه‌های آنلاین در بستر فضای مجازی باید چگونه باشد.
  • صفحه محصول خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • و…