تابحال تصمیم به شروع کاری گرفته‌اید؟ آیا به این فکر کرده‌اید که چه زمانی برای شروع کردن مناسب است؟ همواره مشکلات و دردسر‌ها مانع از شروع تمرکز دقیق می‌شوند، حالا به این فکر کنید که قرار است کاری را از صفر شروع کنید یا یک اقدام جدید یا طرح جدیدی را در بستر کار خود آغاز کنید! مسلما پی بهترین زمان و فرصت خواهید گشت. اینکه چه زمانی مناسب ترین زمان است و چطور این زمان را بیابیم سوالی بود که منجر به برگزاری این لایو شد! این گفتگو با عنوان کی شروع کنم؟ و حضور مهدی حسینی عزیز از موثرترین گفتگوهایی بود که تاکنون در محتواتراپی داشته‌ام و باید اعتراف کنم در زمان مناسبی بود!

لایو «کی شروع کنم؟» در تاریخ دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ راس ساعت ۱۹ در اینستاگرام برگزار شد و در انتهای این متن قرار گرفت، سوالی داشتید در قسمت دیدگاه با من در میان بگذارید! برای مشاهده ویدیو باید VPN را روشن نگه دارید، ویدیو در کانال یوتیوب محتواتراپی بارگذاری شده است. 😎

فایل صوتی این گفتگو رو در کانال تلگرام محتواتراپی خواهید یافت. در ادامه این متن خلاصه‌ای از این گفتگو را با هم مرور خواهیم کرد.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by alipb علی پوربافرانی (@alipb) on


کی شروع کنم؟

کشف زمان طلایی کسب‌وکار

گفتگوی قبلی من با مهدی حسینی از پربازدیدترین ویدیوهای محتواتراپی در یوتیوب بود. امیدوارم این ویدیو را با نام خلاقیت در تولید محتوا در یوتیوب دیده باشید. ابتدای گفتگوی ما با عنوان «کی شروع کنم؟» با کلامی از حافظ توسط مهدی حسینی عزیز آغاز شد…

دریاست مجلس او دریاب وقت و در یاب.
هان ای زیان رسیده وقت تجارت آمد

در ادامه تلاش کردیم به موضوعات زیر بپردازیم:

  • بهترین زمان شروع کسب‌و‌کار چه زمانی است؟
  • چرا بزرگترین افسوس بشر بی توجهی به زمان بوده است.
  • فاکتورهای کشف زمان مناسب
  • ارتباط پرسونای مخاطب و زمان
  • زمان بیولوژیک ما کی است؟
  • بررسی رفتارشناسی مخاطب در تدوین پرسونای مورد نیاز کسب‌و‌کار
  • برنامه‌ریزی در کسب‌و‌کار از کجا آغاز می‌شود؟
  • در زمان‌های بیکاری زمان را نباید از دست داد!
  • تدوین تقویم زمانی برای برنامه‌ریزی و تولید محتوا
  • توجه به ترندهای روز
  • بهترین زمان برای شروع کمپین تبلیغاتی
  • بررسی و معرفی جدول زمانبندی کی چه کنم؟ جدول زمانبندی و هدفمند سازی استفاده از زمان
  • چه زمانی کاری را به اتمام برسانیم؟
  • کتاب های موثر در این زمینه
    • آداب روزانه روز بزرگان چگونه شب می‌شود (نویسنده میس کاری)
    • کِی؟ When ترفندهای علمی زمانسنجی (نویسنده دنیل اچ. پینک)
    • بازاریابی ویروسی (نویسنده جونا برگر)
    • نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر (نویسنده دن آریلی)
    • دشواری‌های گفتگو چگونه درباره مسائل مهم گفتگو کنیم (نویسنده بروس پاتن، شیلا هین، داگلاس استن)
  • در ارتباط با مشتری چه زمانی بیشترین اهمیت را دارد؟
  • برای جلب اعتماد مشتری چقدر وقت بگذاریم؟

امروز نه آغاز و نه انجام جهان است
ای بس غم و شادی که پس پرده نهان است
گر مرد رهی غم مخور از دوری و دیری
دانی که رسیدن هنر گام زمان است
تو رهرو دیرینه ی سر منزل عشقی
بنگر که ز خون تو به هر گام نشان است
آبی که بر آسود زمینش بخورد زود
دریا شود آن رود که پیوسته روان است
باشد که یکی هم به نشانی بنشیند
بس تیر که در چله ی این کهنه کمان است
از روی تو دل کندنم آموخت زمانه
این دیده از آن روست که خونابه فشان است
دردا و دریغا که در این بازی خونین
بازیچه ی ایام دل آدمیان است
دل بر گذر قافله ی لاله و گل داشت
این دشت که پامال سواران خزان است
روزی که بجنبد نفس باد بهاری
بینی که گل و سبزه کران تا به کران است
ای کوه تو فریاد من امروز شنیدی
دردی ست درین سینه که همزاد جهان است
از داد و داد آن همه گفتند و نکردند
یارب چه قدر فاصله ی دست و زبان است
خون می چکد از دیده در این کنج صبوری
این صبر که من می کنم افشردن جان است
از راه مرو سایه که آن گوهر مقصود
گنجی ست که اندر قدم راهروان است