تا به امروز حتما اسم پادکست به گوشتان خورده است، فایلهای صوتی در موضوعات مختلف که شما را یاد رادیو میاندازند و خوشبختانه سطح خلاقیت و فرم ارائه در این بستر با رادیو کمی متفاوتتر و هیجانانگیزتر است. این روزها بسیاری از افراد خلاق و محتواپیشه به فکر تولید پادکست افتادهاند و علیرغم تنوع موضوعی وسیع در این مدیوم شاهد رونمایی روزانه عناوین جدید از پادکستها هستیم. من علی پوربافرانی به همراه آیدین داریان عزیز در یک گفتگوی زنده به موضوع چالشهای تولید پادکست پرداختیم و از ابزارها، دغدغهها، دردسرها و موضوعات مرتبط با پادکست گفتیم، با ما همراه باشید.
فایل صوتی این گفتگو رو در کانال تلگرام محتواتراپی خواهید یافت. در ادامه این متن خلاصهای از این گفتگو را با هم مرور خواهیم کرد.
چالشهای تولید پادکست
در ابتدای این گفتگو از تجربه اولین پادکستهایی که شنیدیم گفتیم و گفتیم که احساسی که از شنیدن اولین پادکستها داشتیم چه چیزی بود. یادی از رادیو چهرازی و رادیو مذاکره کردیم و از باشگاه محتوا و مسیر محتوا گفتیم.
سورپرایز ارزشمند آیدین در این لایو، خبر انتشار پادکست کافه محتوا از شنبه همین هفته در Castbox بود.
- پادکست، رادیو و کتاب صوتی همگی از یک جنس هستند و هر یک مخاطب خود را دارند، هر یک بستر خود را دارند اما با هم متفاوت هستند.
- پادکستها روایت گونه هستند و سعی در همراه کردن مخاطب با کمک داستان سرایی دارند.
- کتاب صوتی از روی متن خوانده میشود و هیچ بداههای در آن وجود ندارد.
- دستهبندیهای پادکستها بر اساس نوع و موضوع ارائه محتوا بسیار متفاوت است.
- آیا کسبوکارها به تولید پادکست نیاز دارند؟
- آیا تنها انگیزه شخصی میتواند به تولید پادکست منجر شود؟
- درآمدزایی در تولید پادکست چگونه است؟
- بررسی اجمالی به بسترهای رسانهای دیجیکالا و هدف از تولید پادکست در این رسانه…
- معرفی نرم افزارها ویرایش صدا برای تدوین فایلهای صوتی
- قوانین کپی رایت در حوزه تولید پادکست
- معرفی پادکچرها و ابزارهای متداول برای انتشار پادکست
بیشتر بخوانید: ۹ پادکست بازاریابی محتوا: آموزش و رشد در مسیر محتوا