وقتی حرف از اینستاگرام مارکتینگ و تولید محتوا در اینستاگرام به میان میآید، اسامی انبوهی از دورهها، مدرسها و ابزارهای مختلف سریعا به ذهن متبادر شده و هر یک ساعتها مخاطب را سرگرم خواهد کرد. آیا به نظر شما همهی این دورهها و روشها راهکارهایی صحیح را ارائه میدهند؟ من علی پوربافرانی همراه با علیرضا پورعابدین در لایوی با موضوع «دروغهایی دربارهی اینستاگرام که نباید باور کنید!» به این چالش پرداختیم و از تجربیاتمان گفتیم.
فایل صوتی این گفتگو رو در کانال تلگرام محتواتراپی خواهید یافت. در ادامه این متن خلاصهای از این گفتگو را با هم مرور خواهیم کرد.
دروغهایی دربارهی اینستاگرام که نباید باور کنید!
همه چیز از یک توییت شروع شد، توییتی که من حدود یک ماه پیش نوشتم و از تاثیر تولید محتوای خوب برای اینستاگرام گفتم، علیرضا در پاسخ این توییت گفت:
در ابتدا علیرضا سعی کرد جزئیات دیدگاه غلط کنونی کاربران نسبت به پیشرفت و رشد در فضای شبکه اجتماعی اینستاگرام را متصور شود، عبارت «ماله کشی» بارها در این رابطه استفاده شد که بسیار شایستهی شرایط و افکار کاربران است.
تولید محتوای با کیفیت در شبکههای اجتماعی در کنار سایر المانها و فعالیتها میتواند موثر باشد:
- شبکه سازی
- هدف گذاری
- مشخص کردن دایره هدف مخاطبها
- تعامل با مخاطبان
- مهارت
- استراتژی
- سرمایه گذاری
- زمان
- تداوم و پشتکار
در کنار موارد بالا بدون شک شما نیاز مبرم به صبر و پشتکار و عدم توجه به اعداد و ارقام فالوئر و لایک دارید.
از نکاتی که در شروع فعالیت در شبکههای اجتماعی باید مدنظر داشته باشید، اینکه علیرغم داشتن مهارت شما نیاز به ایجاد ارتباط دارید. شبکه سازی و ارتباط بازوی نامرئی بسیار از سلبریتیهای مجازی و اینفلوئنسرها هستند.
در ادامه به بررسی شرایط و زمینه کاری انیمیشنهای تی وی مز پرداختیم و از ارتباطات این گروه گفتیم، ارتباطات و شبکه سازی دقیقی که در کنار سایر مواردی مثل تجربه کاری، سرمایه گذاری و انتخاب موضوع و سناریوهای عالی این گروه یاد کردیم.
اگر قصد داریم با ایجاد ارزش در اینستاگرام فعالیت کنیم، باید در دیدگاههای خودمان بازبینی کنیم و موارد زیر را همواره مدنظر داشته باشیم.
- حساسیت ذهنی را نسبت به فالوئر و لایک و کامنت کنار بگذارید.
- شما باید از کلی گویی به جزئی گویی برسیم
- هدفگذاری را مشخص کنیم و بدانیم نهایت راه ما کجاست!