سال ۱۳۹۹ سال بسیاری عجیبی بود، با کرونا شروع شد و علیرغم امیدی که به ریشه کن شدن این بلای پاندمیک داشتیم در این روزها شاهد موج سوم آن هستیم و باید اعتراف کنیم که وضعیت عجیبتر از آن است که در یک خط و حتی این مقال بگنجد. کرونا هر بدی و سختیی که داشت باعت تغییر رویکرد مردم سراسر دنیا شد، اکنون و در این بازه زمانی بیش از هر وقت دیگری مردم به فضای مجازی و خدمات رایج در این محیط اعتماد دارند. خیلی سادهتر باید گفت که فروشگاههای آنلاین و خرید از آنها حالا به یک امر بدیهی و متداول بدل شده است. در همین خصوص با عادل طالبی متخصص و مشاور استراتژی کسب و کار آنلاین گفتگویی را ترتیب دادم و راجع به مشکلات رایج در فروشگاههای آنلاین صحبت کردیم. در ادامه با ما همراه باشید.
فایل صوتی این گفتگو رو در کانال تلگرام محتواتراپی خواهید یافت. در ادامه این متن خلاصهای از این گفتگو را با هم مرور خواهیم کرد.
مشکلات رایج در فروشگاههای آنلاین
قبل از ورود به بحث جدی این گفتگو چند سوال غیر جدی هم از آقای طالبی پرسیدم، اینکه جریان نامبرده خطاب کردن ایشان در توییتهایش چیست و اینکه جریان املتهای اساسی ایشان از کجا شروع شد. در ادامه هم از امید گفتیم از اینکه در سختترین روزهای کاری چه کردیم؟ و چطور در شرایط سخت امیدوار باشیم.
در ادامه جزییات ریزی که در این گفتگو مطرح شد را میتوانید به صورت تیتر وار مطالعه کنید و پیشنهاد میکنم ویدیوی این گفتگو را به صورت کامل در یوتیوب محتواتراپی مشاهده کنید.
- برای اعتماد سازی و جلب رضایت مشتریها در فروشگاههای اینترنتی چه کنیم؟
- برای ارتباط موثر با مخاطبها از کجا شروع کنیم؟
- بهترین وجه تمایز در فروشگاههای آنلاین چیست؟
- آیا همه کسب و کارها نیاز به فروشگاه آنلاین دارند؟
- بودجه بندی جهت راهاند ازی فروشگاه آنلاین طبق چه الگویی برنامه ریزی شود؟
- از فروشگاه سازهای ایرانی استفاده کنیم یا خیر؟
- برای شبکههای اجتماعی چگونه برنامه ریزی کنیم؟
- صفحه محصول، صفحه دسته بندی، بلاگ… کدامیک را در اولویت قرار دهیم؟
- و…